Friday, April 19, 2013

Second Generation Wayans Canceled?


Bad news Second Generation Wayans fans. Your favorite TV show might not be back...

 Jet Magazine reported on the upfronts for BET this season and Second Generation Wayans was not mentioned in the programming.

Neither was Reed Between the Lines or Keyshia & Daniel: Family First.

47 comments:

Kay said...

They always do this to good Black shows...I guess cause they weren't shucking and jiving, so they had to go!

Anonymous said...

I couldn't make it through the first episode. What took them so long???

Anonymous said...

They took away all remotely positive shows. The networks suck but the viewers share the blame. Negativity sells. I hear NO ONE talk about any of these shows. But love and hip hop.....all day. That's what the majority wants.

Anonymous said...

Good now I can go to sleep

Anonymous said...

First off...this show was a TERRIBLE idea. I mean the Wayans were an ERA family. They were coolm in the late 80's and 90's BUT c'mon now aint nobody checkin for them in 2013. Second of all when your family is as big as the Wayans (unless its a messy reality show) you have to seperate. It was cool for Im Gonna Git you Sucka or In Living Color (first gay spoof comedy show) because of the era! thats DONE now!

Anonymous said...

I don't think the nephews r funny

Anonymous said...

I watched it TWICE and watched EVERY episode of Hollywood Husbands and they come on back to back, so.....yeah (and that was just to look at Boris and Robin because that show had a lot of dumb moments).
Point is, second generation was cute but in a Family channel way, or a goofy Disney kids way. It was nice of them to attempt to play roles of respectable and responsible men but they knew damn well BET wasn't the channel for that. Maybe had the whole cast been ratchet like Latoya Luckets hood character the show would have survived, I personally didn't like Latoya's role and thought all three dudes were cheesy.

Anonymous said...

I will say this I didn't watch the show or any show on BET cause you guessed it I don't watch BET. Before I came here I heard the show was good but now ppl are saying the nephews aren't funny (which I can believe) hmmmm oh well ....If comicview from the 90's come back I may watch that program if not...again...hmmm oh well.

Anonymous said...

I couldn't get into it either; I couldn't really get into Real Husbands either. Not to say that it isn't a good show for those who like it, I couldn't get into it and it just wasn't for me.

Joi Kene said...

This show was actually pretty good. I guess it didn't do well do to the level of ratchetness being extremely low....

Anonymous said...

Some people say it was a good show better then kevin hart show I never seen one episode

Joi Kene said...

***due

Anonymous said...

I watched (dvr'd) the first season. It was slow but I gave it a shot. Wouldn't be surprised if they didn't get a second season.

Anonymous said...

I guess Let's Stay Together got the ax too

Anonymous said...

@3:54 Let's change the channel...I mean Let's stay together is a pretty good show. I think the younger sister and the cousin need their own spin off show because they are actually funny and Kalya Pratt is a real actress.

Anonymous said...

ha!!! i never knew this show existed. did it air in the nyc area?? I never even heard of it.

Anonymous said...

I like to support black tv but this show & the game just doesnt catch my attention, so I'm not surprised.

Anonymous said...

The show was a bit slow. Damien(sp?) is so corny. But I get the idea behind the show. SGW is a much better show than The Game cuz that is allll the way rachet and just terrible. Love and Happiness is straight garbage. That being said, I like Hollywood Husbands.

Living Check to Check on the come up thou said...

I never watched this show because I think of them all old and new generation as corney they will be okay they have money why should I watch a boring show to support someone just cause they are black they are rich and I am broke as hell #yesiammad

Nic said...

Look, gatdammit! I have a bachelor of rachet science degree so I fucks wit that lil giblet of a nigga Kevin Hart and Hollywood Husbands. I love that drunk-ass midget-ass shit talking nigga. But that Wayans shit was major ass cheese! Can a nigga tell yall? Look gatdammit, I'd fuck both them bitches, uh that chick Regina Hall and Tatiana Ali. I like my Hollywood ho's seasoned and marinated. Both them bitches been around, right up my alley. But those Wayan nephews, damn them niggas cornball!! And the big headed nigga from My Wife and kids. Man that nigga head the only part of his body grew since he was on that other show. Yall seen the veins bulging out that nigga head? Shit be all kindsa distracting.

Bee Gee said...

Nepotism is the Hollywood way, but if you can't act yo ass does not belong on a show. When will the long line of non-acting Wayans' end? Not a single one of em can act, stop this shit..

Anonymous said...

LMAO @5:09. DWBCL

- Jamrock

Anonymous said...

I thought the one in the middle was funny on that movie with Jamie Kennedy and Terry Crews where he was playin a thug... but not on this show

Anonymous said...

GOOD!!! THAT SHIT WAS CORNY ANYWAY. SILLY COONSAA NIGGAS.

Anonymous said...

*COONASS*COONASS*COONASS!!!!!!!

CAN'T STAND THIS FAMILY!

Anonymous said...

Ok, the commercials for the show didn't look remotely interesting so I didn't give it a chance. Maybe I should have. But that 'Read Between The Lines' and 'Lets Stay Together' shit is NOT FUNNY. Its dry as hell and boring on top of that. They should both be canceled and the writers should be FIRED for writing these dumb ass shows. Now I commend EBT for trying to make positive black shows and up their game as a network, but they need to do better.

Anonymous said...

5:09 sit your white, I mean whack ass down somewhere.

Their show was a bit more polished than Hollywd Hsbs. But both of them shits didn't have enough going on to keep me up to watch them. With all the experienced comedians, actors and musicians on Hollywd, yet still only mildly entertaining.

Anonymous said...

It was horrible. Should have never made it beyond the pilot. It was horrible. Did I say it was horrible? Just horrible.

MizIron Box said...

MY favorite show??? lolllll. Thank you SNITCH for always throwing my favorite shade. you know nobody was watching this mess.






Anonymous said...

and George Gore it just looking scary. Did he has some kind of comestic surgery? Lil "G" is looking really strange. He like LL needs some facial hair.

Anonymous said...

They probably canceled it because the leading lady, Tatiana Ali, is dark-skinned. Y'all know BET is colorstruck and coonish as hell now that they are being ran by Viacom and sellout Negroes.

They got rid of brown sugar Free and replaced her with a light-skinned gremlin Hispanic girl.

All of their original shows stars light-skinned women and if the woman is dark-skinned then she has to be loud, ghetto and stereotypical.

I hate BET. It's in the same trash can as MTV, VH1, Nickelodeon, and Oxygen.

Anonymous said...

I think this was a good show. Most of the people in the comments didn't even watch the show and still feel compelled to trash it SMH. I get that BET is known to have bullshit programming, but this show was actually decent. Kevin Hart's show Hollywood Husbands was horrible at first, but the over the top acting started to tone down and then it got better. But anyway, if this show did get canceled I hate to hear that because it wasn't bad at all.

Anonymous said...

this show wasn't good and everybody knew it. they thought 'wayans' was going to take it far.

pay attn all you second generations fucks riding the coattails of your parents, siblings, and family members who earned their success. we're going to continue to see shit like this time and time again because these next generation act as if we're supposed to support their projects. nope, not even. marlon and shawn had to work just as hard and they still barely have my respect, but they did put in work.

pay your dues if you want people to respect and support your work. I got thru the second episode that had Precioius on it. Her scenes were funny, but other than that, I never tuned in again. And where did Craig Wayans come from? At least Damon did a couple projects. Still, I dont support them. They haven't paid any dues.

Anonymous said...

And they renew The Game....

Erin Strange said...

Everything that comes on BET is awful. The Game is the worse. Followed by that mess that comes on right after it. Those two shows alone make BET look bad. They should just stick to videos. That is the only thing they don't turn either stupid or ghetto.

Anonymous said...

GOOD, who needs the bullshit!

Anonymous said...

@10:17PM You said of all of that shit and yet you're still wrong lol. Both of these Wayans cousins, HAVE paid dues. They were writers on the show My Wife and Kids.

Anonymous said...

@7:36 I agree about george and the needing hair stat when he was bald on my wife and kids I was like who told him to cut his hair

Anonymous said...

who's surprised by this? the show was boring as hell! i understand we need better quality tv shows, but it also has to be entertaining..sheesh

Anonymous said...

5:09 Hilarious!

Anonymous said...

I haven't sat and really watched a full episode of any BET show lately..other than the EBT awards..& that shit b a mess too!! How bout they get rid of Deborah Lee just eliminate the BIGGER problem (it's her world)..the shows are starting to get Tyler Perry-ish (rushed and forced)..the award shows are getting thrown together & they play the same movies..do better Black Entertainment..jus sayin

Pimpossible gettin' it when others talk about gettin' in said...

Of course it's getting cancelled, it's the only show on that ratchet network I could actually stand watching.

For anyone craving black TV with an actual brain, you would've loved this show. It was genius at moments, kinda funny at others and granted, kinda corny when it started using the same cheesy traditional sitcom contrivances it also poked fun at, but it had a ton of potential. I actually stumbled across this show, expecting to hate it, but was pleasantly surprised. Hate that they're not at least giving it a chance for a 2nd season.

Anonymous said...

It was horrible! I do not watch shows where the one of the actors, Craig Wayans, has been convicted of beating several women!

Anonymous said...

Pure ignorance.....racist fucks have no life so fuck with ppl that's trying to live right...how many corny ass redneck cracker ass shows still on air?...half oc that shit should of been cancelled....race is always made an issue in every situation in life...grow the fuck up....coon and negro really and that nigga was so strongly typed ya might as well had put the damn er on the end...freedom of speech more like freedom to be ignorant and not give a fuck what you say and whom or how it affects...comments like most of these is the reason future generations of americas children will be so fycked up in life....racism and ignorance will never die....more important things to discuss than tv shows and how good ir bad they may be....

Anonymous said...

Kevin hart a sellout puppet of the illuminati...of course he's going to get the viewrs...his writers make sure the sheep will laugh at his ingnorant antics

Anonymous said...

To Mister Vent aka Mr Bitch aka Anonymous if you don't show watch BET then why are you talkiing about it? And if you hate these shows so much then why are you watching it. You just talking out of your ass. You just like to hear yourself talk.

Anonymous said...

2nd generation wayans was an amazing show I think they should continue the season forget what anybody says this show was amazing

Post a Comment