Friday, June 29, 2012

Lauryn Hill Pleads Guilty


Earlier this month Lauryn Hill was charged with tax evasion after neglecting to file taxes for three years in a row [click here if you missed that].

Lauryn just plead guilty to the charges...

From TMZ
Lauryn Hill pled guilty today to three counts of failure to file tax returns for the years 2005, 2006, and 2007 -- when she earned more than $1.8 million.
When the judge asked if Hill "intentionally and willingly" failed to file the returns, she replied, "Yes."
In addition to the 3 years behind bars, Hill could be smacked with $75,000 in fines.
Hill was released on $150,000 bail. Her sentencing hearing is set for November.

36 comments:

Anonymous said...

Wow! But I gotta say this lady has guts!

Anonymous said...

the world is fine as long as shes doing concerts,making money, but when its time to pay taxes, its an evil place that dictates people. stfu. i hate fake neocentric bitches like her.

Anonymous said...

Although I applaud her "truth"....

Her counsel needs a good slap upside the head.

'Tis all.

Anonymous said...

lock her UGLY A$$ up. We have to pay taxes and so should people like her who make millions....i think this woman went nutz after having all those kids....she use to be the bomb...

Anonymous said...

wow...I'm sorry to hear that. However, to willfully not pay your taxes for 3 years is deceptive.

Anonymous said...

Watch some fools post about how the illuminati got her in this mess, because she refused to "sacrifice" someone close to her to keep the money coming in. #TEAMKRAZYMOFOS

Ms. Lee said...

2:31, Lauryn is ugly? Wow. Anyway, I'm not sure why SO many "celebs" think they're invincible when it comes to the IRS. Pay up!

Anonymous said...

Yeah, where all you mothafuckas with that "we don't have to pay taxes" bullshit?

Anonymous said...

you can think it,but you not supposed to say it.
I agree with 2:30,her lawyers should have never let her speak.Rohan gonna have to sell some serious coffee to keep his babymama out the lockup now.

Anonymous said...

At least she isn't being a big pussy about it like Wesley Snipes punk ass.

US Princess said...

*SMH*

... Maybe she has the dough to pay or made a deal that if she pled guilty, she could pay a lesser amount and avoid serving time...

She does have a lot of churrren, but no mate, you know?

Anonymous said...

If she goes to prison, the taxpayers are going to be footing the bill for:

1. Court costs and other administrative costs to bring this case to trial, when all she had to do was to pay her damned taxes in the first place

2. Her food/board in the prison

3. Her umpteen kids being placed into foster care because her dumb ass didn't pay her taxes

Anonymous said...

@2:36 STFU AND GO FINISH PLAYING WITH YOUR BUTT PLUG

Anonymous said...

@3:09 PM

And you suck it when I'm finished with it.

Anonymous said...

@ 2:31

Oh, Ms. Hill is far from ugly. She's a beautiful woman! Now, granted, she has come to wear make-up befitting a clown, but back with the Fugee-las she was on point, and still is underneath. I had a major girl crush on her way back when.

But to the general point, too bad though about her negligence. Please tell me why one smart cookie as she is (remember, she could've gone to Columbia, as Ivy League as they get) could *forget* to hire herself a good accountant and use her/him? Clearly, (some) men can make you lose your mind!

God bless her and her children.

Anonymous said...

IF LAUREN HILL GOES TO JAIL SHE WILL JUST COME BACK HARDER AND STRONGER
NOW WHERE IS THAT BITCH ASS ROHAN MARLEY??? HE WAS THERE WHEN IT WAS ALL GOOD FOR
THAT FAIR WEATHER OPPORTUNIST NIGGA, ROHAN MARLEY

Anonymous said...

@4:23
Preach
He owns a coffee company riding on daddy's name
It's worth millions of dollars
Where's the love?
Oh yeah , he's giving it to his pale face Nubian queen

Anonymous said...

@YALL SHE REMINDS ME OF A PERSON I KNOW WITH KIDS, DONT YOU THINK TO PUT YOUR KIDS FIRST AND AVOID JAIL. NOPE THIS DUMB AZZ WENT TO JAIL FOR 3 MONTHS OVER 100 BUCKS AND CAME OUT BATTY AS HELL!!. BUT WHY???

Anonymous said...

Lauren is a bi polar idiot!

She has a mental condition as EVERYBODY knows.

What other reason can you give for her saying YES!

Anonymous said...

That's a low-life rat bastard right there.

Anonymous said...

^^wrong post...

Anonymous said...

Ugh all this Lauryn Hill is intelligent b.s. annoys me. Yes Ms.Hill is well spoken and possibly well read but she doesn't have a lick of common sense and has an entitled attitude that doesn't sit well with me. She made A LOT of money those three years, almost 2 million. Thats more money than many of us will ever earn in a lifetime. Yet we regular working joes barely put food on the table and still pay. But her claims of hiding out and taking care of her family didn't prevent her from making all that cash.

Anonymous said...

I just think that Lauren is so aware of the evil in the industry and life period. I actually think the woman is brilliant and her refusal to acquiesce to the f*ckery that HOllywood requires is the reason why the PTB work so hard to destroy her image. Does she do uncharacteristic things? Yes. But no different from Lady Gaga or Madonna. The only difference is that she is an articulate Black woman that never showed her naked azz. And for that.. she is being punished.

Ms. Lauryn.. Ain't nobody stupid. There are people out here that know the truth. They just ain't willing to risk their way of life for it.

Anonymous said...

I think it's interesting that so many Black people get incarcerated for non payment of taxes. This means, either Black people a.) don't pay taxes, b.) get accountants who only service Black people, or c.) get accounts that only fuck up their accounts

Anonymous said...

Yeah bitch, what happened to that long ass essay you wrote regarding these charges? You ain't got shit to say now huh?

Anonymous said...

BYE!

Anonymous said...

Yall simple asses don't even know how the white devil's court system works...

If you plead [ not guilty ] , YOU WILL BE locked up, but if you plead guilty ( a word that makes YOU look bad, regardless if the plea is true or false ), they will give you a slap on the wrist, because at the end of the day it's all about the CONTROL OVER YOU.

Anonymous said...

I love Lauryn she know what these white devils are up silly people of the United Snakes of America and the United snakes of Europe which the white people are trying to resists at the moment hence the Euro crises,a false illusion to force people to be more integrated despite no one from Europe electing these people to do so.Lauryn is a hundred per cent right Most laws in the United Snakes of America are illegal because the elected government that is in place was chosen by the Fake Jews who are a bunch of fucking crooks.Do you really think you guys had a hand in electing Obama,his job is just to protect the Bankers.Right now they are being exposed right, left and centre fraud, on top of fraud being released daily Dont worry there day of reckoning is fast approaching as the really awake people take them on, while the rest remain as they are sheeples.

Anonymous said...

Quite a few trolls on here I see.

Anonymous said...

At least she isn't being a big pussy about it like Wesley Snipes punk ass.
2:52 PM
___

You got that right. She stood up to the charges and told the truth. He hid out in another country.

I like him as an actor, though. He's good. I remember seeing photo of his beautiful home featured in Architectural Digest. But the decisions he made in his personal life are messed up.

Anonymous said...

^ "photos"

Anonymous said...

NOW WHERE IS THAT BITCH ASS ROHAN MARLEY???
___

He's busy losing his current woman.

Anonymous said...

Dont worry there day of reckoning is fast approaching as the really awake people take them on, while the rest remain as they are sheeples.
5:46 AM
_______________________________

And how exactly is this supposed to happen?

Anonymous said...

@9;31 If you cant see that its happening already, then you must be living under a rock.You think just because a bunch of fake Jews telling people what to do is having an impact.Just because people are not protesting in the west on mass,While everyone else around the world is protesting,doesn't mean they are not being taken on individually.many people are doing a lot of things to hurt these corporate companies.

Anonymous said...

Lemme cut thru the bull

Lauryn Hill...is a GOD-DAMN fool! "I admire her balls..."she's soooooooooo intelligent"..."she knows about the evils of the entertainment industry"...

WTF has ANY of that have to do with the FACT she admittedly and willingly refused to pay her taxes? Yall so damn gulliable, and so quick to give fucking MILLIONAIRES a pass for doing the same shit that you would throw your cousin Man-Man under the bus for. Yall actin like she invented the pressing comb or something, giving her all this praise for being an educated fool!

Her ass refused to do what she knew was expected of her...to pay our Uncle his money!

Dumb ass fool! Not only did she have all them kids by that stankin looking Marley scum, she done went and not paid the piper.

SO WHAT she wrote a few good songs and has read a few books--this excuses her from paying taxes? NOOOOOOOOOOO, and the federal government is gonna let her stupid ass know in Oct. or Nov just how dumb she really is. If she's smart I'm a fuckin GENIUS

Anonymous said...

This nappy headed nigglete has to pay the piper now. That long ass essay about "the man" trying to control folks was all some B/S. No sentence structure, rambling, idiotic nonsense. She's so smart but laid up and had 50/11 babies by some crusty negro who dumped her ass. Now she's onstage rambling in clown make up and a homeless drunk's clothes. Of course she's guilty for not paying taxes. She can't even spell the word T-A-X-E-S...without writing a 12 page essay about how the devil invented the alphabet.
She's another fake arse Badu.

Post a Comment